A tanulókat többféle munkaformában is foglalkoztatjuk annak érdekében, hogy minél jobban megismerjük őket és ők minden területen
maximálisan tudjanak fejlődni. A lényeg, hogy a gyerekek mindig aktív szerepben legyenek.A különböző módszerek használtának az
eredményei:- Az egyéni munkák során az információszerzés, azok osztályozása és értékelése, önmegvalósítás, önálló tervezés, saját
gondolatok megfogalmazása és kifejezése, szakkifejezés, releváns idegen nyelv használata.- Páros munkában fontos a társsal való
együttműködés, fejlődik a kommunikáció, a tolerancia, megtapasztalják a közös munkavégzés során az együttesen végzett munka
hatékonyságát. – Csoportmunkában több társukkal együtt kell dolgozniuk, fejlődik az alkalmazkodóképességük, megtanulják a
munkamegosztást, gyakorolják gondolataik kifejtését több ember előtt, megtanulnak vitázni, érvelni. Megtapasztalják a különbséget az
elvégzett munka mennyiségét illetően az egyéni,- páros és csoportmunkát illetően, megélik a közös alkotás élményét. – A kitűzött cél
elérése érdekében tevékenységeink között kiemelt helyen szerepel a modellezés és a kísérletezés, mely során a gyerekek különböző
manipulatív tevékenységet végeznek és ezáltal a tapasztalás útján tanulnak, fejlődnek különböző képességeik és készségeik,
kézügyességük.- Projektmunka során egy központi problémát járnak körül több oldalról tanulmányozva, nagyobb szabadságot kapnak a
munkavégzés során, fejleszti az önállóságukat, kreativitásukat, problémamegoldó képességüket, szereplési lehetőséget ad, ezáltal nő az
önbizalmuk. – A tanulva tanítás során a diákok mindent kipróbálnak, megtapasztalnak. Minden tevékenységünket, kutatásunkat,
kísérletünket egy előzetes hipotézisre építjük, amit a gyerekek gondolnak az adott feladatról, majd az elvégzett kísérlet elkészülése vagy megszerzett információk után értékeljük, hogy a hipotézisünk helyes volt-e. Fejlődik a gyerekek önértékelése, önreflexiója ezáltal jobban
megismerik magukat, felismerik erősségeiket és gyengeségeiket, lehetőséget teremtve azok fejlesztése.- A tárgyak, eszközök kipróbálása
során a tanulók kézbe veszik, megfogják a különböző használati tárgyakat, megtapasztalják azok működését, a gyakorlatban próbálkozva
tanulnak, tapasztalatok útján szereznek ismereteket. Önkéntes segítők bevonásával színesíteni és szélesíteni tudjuk az érdeklődési
köröket, területeket. Segítségükkel és szakértelmükkel még közelebb hozzuk a gyerekekhez a való világot, a tudást, növeljük
motivációjukat, felkeltjük érdeklődésüket. A pedagógusoknak ezekben a feladatokban inkább irányító, segítő szerepe van. Munkánk során
inkább útmutatást szeretnénk adni a gyerekeknek, mint megszabni vagy meghatározni a tanulás folyamatát.